שמנים אתריים ליוגה – חיבור מושלם לאיזון הגוף והנפש

קבוצה של אנשים שוכבים על מזרוני יוגה ומבצעים תרגילי נשימה כשיש ברקע מבער שמנים אתריים

היוגה היא פרקטיקה עתיקה המשלבת תנועות גוף, נשימה ומודעות פנימית. שיעור יוגה טיפוסי כולל תרגילים ותנוחות (אסנות) הדורשות גמישות, כוח ושיווי משקל. בנוסף, היוגה מעודדת מודעות עצמית, שלווה נפשית וריכוז המחשבה. 

כיום היוגה נהיית פופולרית מאוד כפעילות המשלבת אימון גופני עם רוגע נפשי. רבים מוצאים בה מקור להרגעה, הפגת מתחים ושיפור הבריאות.

אחת הדרכים להעצים ולשדרג את חווית היוגה היא באמצעות שילוב שמנים אתריים. לשמנים אתריים יש ריחות עזים במיוחד המשפיעים לטובה על מצב הרוח, הריכוז והדמיון.

בכתבה זו נכיר מספר שמנים אתריים שכדאי לשלב בשגרת האימונים שלנו, ונלמד כיצד להפיק מהם את המיטב לשיפור המודעות העצמית ואיזון הגוף-נפש.

השמנים האתריים הטובים ביותר ליוגה

ראשית, חשוב לבחור שמנים אתריים שיתאימו למטרות שלנו ביוגה ויסייעו לנו להפיק את המקסימום מהאימון. אם אנו מתאמנים בערב לקראת השינה כדי להירגע, נבחר שמן שונה מאשר לקראת יום עמוס ותובעני. 

לקראת שיעור מוקדם בבוקר, כדאי לבחור בשמן מרענן כמו למון גראס. הריח הצלול והמרענן שלו יעורר אותנו לפעילות. לעומת זאת, השמן המרגיע לבנדר מתאים יותר לאימון ערב המיועד להכנה לשינה. 

שמן הציפורן ידוע בהשפעתו החיובית על תהליכי מדיטציה ומודעות פנימית. הוא מסייע להשתיק את המחשבות, להתמקד בנשימה ולהגיע למצב מודעות גבוה יותר.

בנוסף, ישנם שילובים מנצחים של שמנים אתריים שפועלים היטב יחדיו. למשל, שילוב של ברגמוט ולמון גראס יוצר ניחוח קליל ומרענן שמרים את המצב רוח. תערובת של לבנדר, קמומיל ומרווה משמשת מצוין להרגעה והכנה לשינה עמוקה.

תרסיס שמנים אתריים למזרון יוגה

רעיון נהדר הוא להכין בעצמנו תרסיס ניקוי וחיטוי למזרון היוגה, שיכיל גם שמנים אתריים נבחרים. ניקוי סדיר של המזרון חיוני כדי למנוע הצטברות חיידקים וזיהומים.

נתחיל בהכנת התרסיס עם שמן טהור (Tea Tree) או אקליפטוס, הנודעים בתכונות החיטוי והניקוי שלהם. נוסיף מים מזוקקים, מעט חומץ לבן לחיטוי נוסף ושמנים נבחרים שאהובים עלינו לשיפור מצב הרוח.

צירופים מומלצים הם: לבנדר + לימון + אקליפטוס או טהור; ערער + תפוז + טהור; רוזמרין + ברגמוט + אקליפטוס ועוד. נכין מנה גדולה שתספיק לטיפולים חוזרים במזרון.

תרסיס עם ריסוס על רקע של צמחיה
שמנים אתריים ליוגה מעולים לניקוי סדיר של מזרון היוגה שלכם

אופן השימוש בשמנים אתריים ביוגה 

קיימות מספר אפשרויות להפיק תועלת מהשמנים האתריים במהלך האימון:

– הפעלת דיפיוזר/מבער – ניתן להוסיף טיפות ספורות של השמן למאדה חשמלי ולהנות מהארומותרפיה במהלך התרגול. 

– תרסיס לבישום אישי – כדאי לערבב שמן/ים נבחר/ים עם מים מזוקקים ולפזר מעט מהתערובת מאחורי האוזניים או הצוואר לפני האימון.

– ריסוס החלל – ניתן ליצור תרסיס ממהול לריסוס הקירות והרצפה שימלא את החלל בניחוח נעים לפני הגעת המתאמנים.

שילוב השמנים בדרכים אלו יסייע ליצור אווירה נעימה, להרגיע ולאזן את הגוף והנפש לקראת אימון מוצלח.

מבער שמנים אתריים עם נר דולק, על רקע ירוק כאשר לידו מונח מוצר של עומר הגליל. שמן אתרי לבנדר
במהלך האימון ניתן להשתמש במבער שמנים אתריים

סיכום

היוגה והשמנים האתריים חולקים מטרה משותפת של איזון הגוף והנפש. שילוב נכון של שמנים במהלך האימון מפיק את המיטב משני העולמות – מצד אחד הפעילות הגופנית והנשימתית של היוגה ומצד שני ההשפעות החיוביות של הריח על המוח. יחד הם מקרינים ושומרים על איכות החיים שלנו.

אם את בהריון או מניקה, כדאי לקבל יעוץ פרטני של מומחית ארומתרפית, כדי לוודא שהשימוש שלך בשמנים אתריים הוא בטוח.

ליעוץ אישי מקצועי ניתן ליצור קשר בטלפון או בווטסאפ: 0526257144

התחברות

עדיין לא הצטרפתם? הצטרפו עכשיו
הרשמה לאנשי מקצוע | הרשמה ללקוחות

דילוג לתוכן