שימוש בשמנים אתריים – 4 דרכים מומלצות

מפזר שמנים אתריים עם בקבוקונים חומים של שמנים אתריים על שולחן, ליד יש צמחי מרפא מסוג קמומיל וציוד עיסוי

אחת הסיבות לכך שהארומתרפיה הפכה לפופולרית כל כך היא שהשמנים האתריים קלים לשימוש ויכולים להיות בעלי יתרונות רבים.

קחו למשל שמן אתרי רוזמרין, הידוע כממריץ. הוא יכול להעיר אתכם מיידית ולהכניס את המוח לפעולה ובכך לשפר את יכולות הריכוז. לשמן אתרי נענע יש יכולות דומות, כמו גם יכולת להקל על כאבי ראש ולהרגיע כאבי בטן.

לשמן אתרי לבנדר, לדוגמה, יש מגוון רחב של יתרונות ריפוי, החל מהקלה על כאבי ראש, הרגעה, סיוע בשינה, ריפוי שרירים, טיפול בכוויות והרשימה עוד ארוכה.

מתוך שלוש הדוגמאות הללו אפשר להבין שניתן להיעזר בשמנים אתריים כדיי להתמודד עם מצבים מסוימים ולהקל על שגרת החיים שלכם. נשאלת השאלה איך בדיוק אפשר לעשות שימוש בשמנים אתריים?

כעת נסקור כאן כמה שיטות שונות, טיפים ויישומים מעשיים לשמנים אתריים.

שיטות לשימוש בשמנים אתריים

למרות שישנן דרכים רבות ושונות לעבוד עם שמנים אתריים, השיטות המפורטות כאן הן מעשיות, פשוטות ויעילות לשימוש בשמנים אתריים בקלות ביומיום.

הדפה (דיפיוזר או מבער)

זוהי שיטה מאוד נפוצה ויעילה. הדפת שמנים אתריים באמצעות מבער או דיפיוזר ארומתרפי, או אפילו מפזר ברכב שלכם, יכול לעזור לשפר כל חלל. פיזור שמנים אתריים מאוד פופולרי מכיוון שהוא מאוד פשוט לביצוע!

בקבוק שמן אתרי של עומר הגליל בניחוח לבנדר, ולצידו מבער שמנים אתריים
אחד השימושים הפופולאריים ביותר בשמנים אתריים הינו הדפה דרך מבער או דפיוזר

לאורך כל היום, בבית או במשרד, אתם יכולים לפזר תערובת שמנים אתריים כדי לשמור על מוטיבציה, מיקוד ובהירות. הפצת שמנים יכולה להיות דרך טבעית מעולה לבישום הבית, לשיפור מצב הרוח ולשיפור חווית האירוח. למטרות אלו ניתן לפזר שמנים אתריים מסוג הדרים, כמו: שמן אתרי תפוז או שמן אתרי לימון. למטרות אחרות, כמו חיטוי, אפשר להשתמש בשמנים אתריים כמו אקליפטוס, עץ התה ולבנדר, להם תכונות אנטי-בקטריאליות אשר יעילות לניקוי האוויר אם מישהו בביתכם חולה או אם תרצו להימנע ממחלות החורף.

שימוש בשמנים אתריים באמצעות שאיפה ישירה

שיטת השאיפה הישירה היא דיסקרטית ואלטרנטיבה נפלאה להדפת שמנים אתריים, למשל, במקום ציבורי, נסיעות או אם אינכם יכולים לפזר שמנים עקב אלרגיות של עמיתים לעבודה.

האם אי פעם נסעתם בתחבורה ציבורית כשבאוויר ריח לא נעים? או אולי קיבלתם כאב ראש במפתיע. פשוט מוציאים את בקבוק השמן האתרי ושואפים ישירות מהבקבוק על מנת לשפר את ההרגשה – פשוט ויעיל.

אישה חובשת כובע ורוד על הראש, ומחזיקה בקבוק שמן אתרי ביד ומריח את תוכלתו
שימוש נוסף בשמנים אתרים הינו בשאיפה ישירה

שאיפה לא ישירה

בדומה למפזר, אתם יכולים לטפטף שמנים אתריים על צמר גפן נקי ולשים אותו בתוך שקית קטנה. כך תוכלו לקחת את השקית לכל מקום ולשפר את ההרגשה שלכם בכל זמן נתון, אם זה בעבודה או בנסיעה.

בנוסף, זוהי שיטה מצוינת כאשר אתם צריכים ללכת לישון ורוצים לשפר את איכות השינה. טפטפו טיפה של לבנדר או אילנג אילנג על צמר גפן והכניסו אותו לתוך הציפית. שינה טובה מובטחת!

ידיים מחזיקות פרחי כותנה
שימוש בשמנים אתריים נוסף הינו בשאיפה לא ישירה, ניתן לטפטף על כדורי כותנה

ספריי ארומתרפיה

אתם יכולים להכין תרסיס פשוט עם מים מזוקקים וכמה טיפות שמן אתרי לבנדר או אחד מהשמנים האהובים עליכם. לאחר מכן, נערו קלות או ערבבו בעדינות את הבקבוק (כדאי לערבב את התערובת לפני כל שימוש). מומלץ להתחיל עם קצת טיפות ולהוסיף עוד במידת הצורך. אתם יכולים לערבב כמעט כל תערובת של שמנים אתריים לתוך תרסיס ארומתרפי ולשמור כמה בקבוקים בבית או במשרד.

משהו מחזיק ביד ספריי ומשפריץ על היד
ספריי ארומתרפי לניחוח נעים או אפילו לחיטוי

שיטה זו מתאימה גם לשימוש מקומי. עם זאת, מומלץ להתייעץ עם בעל/ת מקצוע בתחום הארומתרפיה, לפני מריחה ישירות על הגוף. המטרה היא למנוע גירוי בעור על ידי ביצוע הנחיות לשיעורי דילול, לשקול אלרגיות והתוויות נגד. כמו כן, ישנם שמנים רבים שכדאי להימנע מהם במהלך ההריון, או לסובלים מלחץ דם גבוה או אפילפסיה, לדוגמה.

זכרו שיש אינסוף אפשרויות ודרכים יצירתיות בהן תוכלו להכניס שמנים אתריים לשגרה היומית שלכם. להיות יצירתי עם הניחוחות שאתם אוהבים זה חלק מהכיף של ארומתרפיה!

אם את בהריון או מניקה, כדאי לקבל יעוץ פרטני של מומחית ארומתרפית, כדי לוודא שהשימוש שלך בשמנים אתריים הוא בטוח.

ליעוץ אישי מקצועי ניתן ליצור קשר בטלפון או בווטסאפ: 0526257144

התחברות

עדיין לא הצטרפתם? הצטרפו עכשיו
הרשמה לאנשי מקצוע | הרשמה ללקוחות

דילוג לתוכן